Lørdag Aften

Spilblok 3: 20:00 – 08:00

Spil 1: In the name of vanity

System:  Homebrew mix

Antal spillere:  4- 5

Genre:  Fantasy/world of darkness/steampunk

Forfatter: Sarah


I er en gruppe af mennesker, der i mange år har beskæftiget jer med den overnaturlige verden. I er alle bekendt med vampyrer, varulve mm. I lever i Victoriatidens London og lever der ”normale” liv, dog med den forskel, at I kender til underverden og dens væsner. Året er 1889 og vi befinder os midt i den industrielle tidsalder. Teknologi omfatter dampmaskiner, luftballoner, mekaniske regnemaskiner og anden teknik fra 1800-tallet. Meget sker i teknologiens verden og kun fantasien sætter grænser. I ved at Mary Shelley (Frankenstein, 1851) skrev sin bog over en virkelig person og at ”monsteret” lever i London under pseudonym, men har holdt sig for sig selv i en del år nu. Dracula er en tilbagevendende person i de mørke og tågede gader, men intet der har skabt overskrifter. Planen er dog, at han skal skjules yderligere ved at få en bog skrevet om ham, det virkede jo for Frankenstein. Dog er jeres arbejde aldrig slut, så sent som sidste år blev gaderne i White Chapel hjemsøgt af en såkaldt læge, der skræmte livet af folk, han er dog uskadeliggjort, gemt væk og menneskene er atter tilbage i deres normale trummerum. Dr. Jekyll er aktiv og forsker stadig i sin eliksir, dog har Mr. Hyde skabt noget furore i byen det sidste stykke tid. I har dog hjulpet til med at holde det uden for offentlighedens opmærksomhed. Jules Verne er aktiv i Frankrig med sine bøger om undervandsbåde og rejser ud i stjernehimlen. Verden er åben for alt og intet er umuligt, men der er dog grænser for, hvad man rent etisk kan tillade sig.


Spil 2: We come in Peace!

(rerun fra 2019)

System: Kult tilpasset

Antal spillere:  5

Genre:  Sci-fi Humor/Action/Spænding

Forfatter:  Henrik O.

Gm: Thomas M.


Historisk
datafil: 1788344-991^^^*

Synopsis:
Følgende er resultatet af operation Snatch and Grab, udført af den Galaktiske Union af Racer (G.U.R.). En værdifuld diplomat var forsvundet på en latterlig primitiv planet, som Unionen ikke vidste det store om. Det blev besluttet at sende en delegation, for ikke bare
at tage kontakt til den mest civiliserede race på planeten, men også redde diplomaten fra hvad der måtte have været et Splork-muk (Udtryk der referere til at være fanget i en frastødende livsforms anus uden at kunne finde ud).

Man sendte C klasse racernes bedste folk, vel vidende at de nok ville fejle. Man forventede ikke det store af den elendige C klasse, en klassifikation der blev brugt til at beskrive de mest uduelige, impulsive og tåbelige væsner.. Men på den anden side… de her
var jo deres bedste… Noget kunne de vel gøre rigtigt…

Begivenhederne skete som følger:
Advarsel: Upassende indhold ´´´_AFSPIL
FIL_´´´


Spil 3: (Reminds Me of) Childhood Mysteries
Re-run fra ChopCon 2019

System: DnD 5e

Antal spillere: 4 – 6

Genre: Fantasy, mysterie, intriger

Forfatter: Anders


For fire dage siden i landsbyen Farrain, vågnede beboerne op til, at alle byens børn var forsvundet i løbet af natten. Forståeligt nok er byen i panik. Forældre er ude af dem selv. Ingen ved, hvad de skal stille op. Farrain er en lille landsby med en frivillig milits og et yderst sparsomt vagtværn, som ikke rigtig har muligheder for at komme til bunds i mysteriet på egen hånd. Derfor har den lokale lensherre – en nobel ved navn Kevon Colton – bedt om hjælp fra landets regent i Angloria.

Regenten har besluttet, at denne sag er af den absolut højeste prioritet og har af den grund tildelt sagen til Anglorias mest respekteret eventyrers guild: Det Gyldne Kompas. Jeres guild-leder har lovet at sende sine bedste folk til Farrain for at opklare sagen og finde børnene.

Det er her I kommer ind i billedet. Nej, ikke fordi I er de bedste, men fordi én af jer overhørte samtalen mellem de ledende medlemmer og gav informationen videre til andre. Hvorfor skulle I ikke have chancen for at bevise jeres værd? Trætte af at blive pålagt de opgaver, som ingen andre vil tage, beslutter I jer for, at dette er den perfekte mulighed for at stige i hierarkiet. Og få en væsentlig andel i den pæne belønning!

Slut med udrydning af rotter i kloakkerne. Aldrig igen skal I have latrinetjansen. Ikke mere skal I lede efter troldmandens kæle-ooze, kun for at blive vasket i slim. Fremover vil kun hæder, respekt og guld vente jer.

….

I har rejst fra Angloria med skib op ad floden – en sejltur på små to dage. I kan nu se Farrain i det fjerne. Forhåbentlig kan I finde de forsvundne børn, inden den officielle gruppe fra Det Gyldne Kompas ankommer. I forventer at have 1-2 døgns forspring.

Inden I tog afsted, lykkedes det jer også uofficielt at “låne” lidt ekstra udstyr fra guildens forsyninger – det vil med garanti blive tilgivet, når I opklarer mysteriet.


Spil 4: Dead town redemption

System: TBA (to be announced )

Antal spillere: 3 – 6

Genre: Western Horror.

Forfatter: Brian


As they ride towards the abandoned town, the landscape around them becomes increasingly barren and desolate. The sound of their horses’ hooves hitting the dry earth echoes through the emptiness, creating an eerie atmosphere that sets their nerves on edge.

As they dismount and enter the town, the creaking of boards and rattling of chains fill the air. They catch glimpses of movement out of the corner of their eyes, but when they turn to look, nothing is there. The buildings they pass by appear to be in varying states of disrepair, with rusted farm equipment and abandoned carriages scattered about. Many of the buildings are boarded up and fortified, giving the impression that the town has been abandoned for quite some time.

Despite the ominous feeling, the job is simple – find and retrieve the object, then claim the reward. As they park their horses by the water trough and enter the saloon, they are surprised to find signs of life within. But as they begin to investigate, they soon realize that the town is full of secrets and rumours that could lead them to their prize… or their demise.